Top 7 trendů v digitálním marketingu v roce 2020

Top 7 trendů v digitálním marketingu v roce 2020.

1.       Umělá inteligence.

Ano, umělá inteligence zatím nepřevzala kontrolu nad celým světem, ale ve světě digitálního marketingu výrazně dominuje. V blízké budoucnosti se umělá inteligence stane hybnou silou mnoha služeb, bude doporučovat produkty na základě chování zákazníků, komunikovat se spotřebiteli a vytvářet unikátní obsah. Podniky, které využívají umělou inteligenci, budou schopny snížit personální náklady a urychlit růst, čímž značně obejdou své konkurenty. Ti, kdo s tímto nástrojem přijdou pozdě, se pravděpodobně ocitnou ve znevýhodněné pozici.

2.       Personalizace

Zapomeňte na časy, kde se dalo nazvat cílové publikum jednoduše „muži od 18 do 70 let“ nebo „studující ženy do30 let“. Reklamy dnes se vytvářejí pro úzké cílové publikum. Segmentace je základem marketingové strategie. V segmentu B2B je publikum rozděleno podle kritérií: poloha, objem prodeje, cíle, obchodní problémy atd. Dobrá reklama je založena na bolestech, problémech a přáních různých segmentů cílového publika. Dnes můžete snadno individualizovat všechno: obsah, design, doporučení týkající se produktů, služby, propagační akcí atd.

3.       Vizualizace

Dnešní marketing má více než tisíc vizuálních komunikačních nástrojů, které využívají emocionální odezvy zákazníků a urychlují rozhodování o nákupu.

Příklad: prodej architektonického skla. Vykreslování exteriéru prosklené budovy v různých časech dne.

Potenciální architekt nebo developer se „dívá“ do budoucnosti a má jasnější představu o tom, jak bude budova vypadat. Ne každý čte text, ale dobrý vizuální vzhled okamžitě upoutá pozornost.

4.       Video

Lidé zkrátka milují videa. Popularita Instagramu, YouTube a TikToku to potvrzuje. Video marketing se tak stává jedním z nejdůležitějších trendů i v roce 2020. Můžete použít nejen YouTube, ale i jiné kanály: provádět živé vysílání na Facebooku, zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích. Důležitým kritériem je kvalita videa. Ve vysoce konkurenčním prostředí, kde není snadné upoutat pozornost zákazníka, musí být kvalita odpovídající.

5.       Rozšířená realita

Technologie rozšířené reality(AR) přechází z fantasy knížek do našich životů. Společnosti a obchodníci tak objevují nové způsoby poskytování informací spotřebiteli, díky nimž jsou jejich projekty interaktivnější. Dnes vám běžné smartphony umožňují „aktivovat“ virtuální prvky a přenášet obrázky na objekty ve skutečném světě. QR tagy, AR hry, speciální aplikace, digitální animace, a dokonce i brýle pro virtuální realitu mohou být skvělým marketingovým nástrojem.

6.       Neuromarketing

Od jednoduchých nástrojů k těm složitějším. Jedním z nejinspirativnějších trendů v digitálním marketingu v roce 2020 je neuromarketing – studium chování zákazníků, metody jeho ovlivňování, lidské reakce na reklamu a různé způsoby propagace. Tato technologie se rychle rozvíjí a brzy se může stát populárním nástrojem.

7.       Omnikanál

Offline marketing a online marketing fungují efektivně pouze v tandemu. Ve vícekanálovém systému maloobchodníci používají co nejvíce kanálů, ale spravují se samostatně. Naopak strategie Omnichannel zahrnuje centralizaci dat. Omnichannel vede nakupující k tomu, aby žili nepřetržitě s nákupem a eliminovali hranice mezi různými používanými kanály.

Hledáte efektivní marketingový nástroj pro své podnikání? Využijte možnost bezplatné konzultace. Jsme tu pro Vás.

Nedávné články

Top 7 trendů v digitálním marketingu v roce 2020

Top 7 trendů v digitálním marketingu v roce 2020

Pokud nejste vidět na internetu, pak neexistujete vůbec – taková je realita dnešní doby. To, co bezvadně fungovalo včera, dneska nemusí přinášet žádný zisk. Marketing současnosti není o tom, aby zákazníci nakupovali tady a teď, je o neustálém zlepšování nabízených služeb. Marketing dnes pomáhá nejen získat, ale i udržet klienta.

Top 7 trendů v digitálním marketingu v roce 2020.

1.       Umělá inteligence.

Ano, umělá inteligence zatím nepřevzala kontrolu nad celým světem, ale ve světě digitálního marketingu výrazně dominuje. V blízké budoucnosti se umělá inteligence stane hybnou silou mnoha služeb, bude doporučovat produkty na základě chování zákazníků, komunikovat se spotřebiteli a vytvářet unikátní obsah. Podniky, které využívají umělou inteligenci, budou schopny snížit personální náklady a urychlit růst, čímž značně obejdou své konkurenty. Ti, kdo s tímto nástrojem přijdou pozdě, se pravděpodobně ocitnou ve znevýhodněné pozici.

2.       Personalizace

Zapomeňte na časy, kde se dalo nazvat cílové publikum jednoduše „muži od 18 do 70 let“ nebo „studující ženy do30 let“. Reklamy dnes se vytvářejí pro úzké cílové publikum. Segmentace je základem marketingové strategie. V segmentu B2B je publikum rozděleno podle kritérií: poloha, objem prodeje, cíle, obchodní problémy atd. Dobrá reklama je založena na bolestech, problémech a přáních různých segmentů cílového publika. Dnes můžete snadno individualizovat všechno: obsah, design, doporučení týkající se produktů, služby, propagační akcí atd.

3.       Vizualizace

Dnešní marketing má více než tisíc vizuálních komunikačních nástrojů, které využívají emocionální odezvy zákazníků a urychlují rozhodování o nákupu.

Příklad: prodej architektonického skla. Vykreslování exteriéru prosklené budovy v různých časech dne.

Potenciální architekt nebo developer se „dívá“ do budoucnosti a má jasnější představu o tom, jak bude budova vypadat. Ne každý čte text, ale dobrý vizuální vzhled okamžitě upoutá pozornost.

4.       Video

Lidé zkrátka milují videa. Popularita Instagramu, YouTube a TikToku to potvrzuje. Video marketing se tak stává jedním z nejdůležitějších trendů i v roce 2020. Můžete použít nejen YouTube, ale i jiné kanály: provádět živé vysílání na Facebooku, zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích. Důležitým kritériem je kvalita videa. Ve vysoce konkurenčním prostředí, kde není snadné upoutat pozornost zákazníka, musí být kvalita odpovídající.

5.       Rozšířená realita

Technologie rozšířené reality(AR) přechází z fantasy knížek do našich životů. Společnosti a obchodníci tak objevují nové způsoby poskytování informací spotřebiteli, díky nimž jsou jejich projekty interaktivnější. Dnes vám běžné smartphony umožňují „aktivovat“ virtuální prvky a přenášet obrázky na objekty ve skutečném světě. QR tagy, AR hry, speciální aplikace, digitální animace, a dokonce i brýle pro virtuální realitu mohou být skvělým marketingovým nástrojem.

6.       Neuromarketing

Od jednoduchých nástrojů k těm složitějším. Jedním z nejinspirativnějších trendů v digitálním marketingu v roce 2020 je neuromarketing – studium chování zákazníků, metody jeho ovlivňování, lidské reakce na reklamu a různé způsoby propagace. Tato technologie se rychle rozvíjí a brzy se může stát populárním nástrojem.

7.       Omnikanál

Offline marketing a online marketing fungují efektivně pouze v tandemu. Ve vícekanálovém systému maloobchodníci používají co nejvíce kanálů, ale spravují se samostatně. Naopak strategie Omnichannel zahrnuje centralizaci dat. Omnichannel vede nakupující k tomu, aby žili nepřetržitě s nákupem a eliminovali hranice mezi různými používanými kanály.

Hledáte efektivní marketingový nástroj pro své podnikání? Využijte možnost bezplatné konzultace. Jsme tu pro Vás.